Secrets Beauty Salon

Pur si simplu frumusete.

par sanatos la orice varsta !!! October 31, 2008

Filed under: secrets beauty — secretsbeauty @ 10:43 pm
Parul tau si-a pierdut luciul sanatos? Adevarul este, ca dupa 30 de ani, cresterea si descresterea nivelului de hormoni iti poate afecta sanatatea parului, lasandu-l aspru sau subtiindu-l. Cu cat inaintezi in varsta parul tau incepe sa cada de pe cap si sa creasca prin alte parti, cum ar fi fata. Protejeaza-te de aceste efecte prin urmarirea acestor sfaturi specifice categoriilor de varsta.

La 30 ani

La aceasta varsta multe femei raman gravide ceea ce e un lucru bun dar si rau pentru parul tau. Vitaminele prenatale si schimbarile hormonale iti pot face parul sa se ingroase si sa creasca mai repede. Dar, dupa cateva luni de la nastere, vei pierde acest par, intr-un proces natural, de reintoarcere la starea normala. De aceea e bine sa eviti folosirea gelurilor, fixativelor si spumelor de par, intrucat depunerile de la aceste produse apasa parul si-l usuca. Cand te speli pe cap, maseaza-te cu miscari lente si usoare timp de 5 minute pentru a incuraja o buna circulatie a sangelui.

Verifica nivelul fierului

Luna de luna de menstruatie, rezervele de fier se micsoreaza datorita pierderilor de sange. De aceea, femeile au nevoie de 10 miligrame de fier pe zi iar barbatii de 18 ml. Aportul insuficient de fier duce la subtierea firului de par. Alimententele pe baza de fier, ca spanacul sau carnea rosie pot ajuta.

Destreseaza-te

Existenta unei armonii intre cariera, familie si viata de cuplu iti poate da un imbold in cresterea parului. Implica-te in activitati relaxante, ca o clasa de yoga sau o sesiune de meditatie.
Asa numita mustata poate deveni o problema pentru femeile cu o predispozitie genetica la cresterea parului facial. Daca esti nefumatoare, pastilele contraceptive iti pot ridica nivelul de estrogen, ceea ce va duce la diminuarea cresterii parului facial. Daca iei contraceptive si totusi nu observi nicio imbunatatire consuma paine din grau integral si paste. Acesta contine fitochimicale, care ajuta la regularizarea estrogenului.

La 40 ani

Anii in care ai folosit ondulatoare de par, feonul si alte instrumente ti-au lasat parul uscat si fragil. Foliculii din partea superioara a scalpului chiar pot inceta sa creasca si sa dea nastere la fire noi de par. Vestea buna este ca deteriorarea este reversibila. Tot ce trebuie sa faci este sa limitezi folosirea instrumentelor de stilizat parul. Daca folosesti feonul zilnic, macar utilizeaza-l pe programul cu aer rece. Deasemenea, evita periajul si spalatul excesiv.

Ia-ti vitaminele

Atunci cand intri in perioada de premenopauza (cu 6 pana la 10 ani inainte de menopauza) e normal sa experimentezi fluctuatii majore in nivelurile hormonale. In acest timp parul tau poate deveni mai fin si mai subtire. Pentru a contracara aceste schimbari e bine sa incepi sa iei cateva vitamine. Vitamina B va fortifia integritatea foliculilor de par si va face parul mai putin predispus la rupere. Acizi grasi omega 3, care se gasesc in pesti ca somonul sau tonul, vor stimula cresterea parului. Daca nu esti fan peste, atunci poti incerca capsulele cu ulei de in. Alti nutrienti pe care i-ai putea lua sunt vitaminele C, D si E sau acidul folic.

Discuta despre caderea parului

De obicei, fiecare fir de par creste cam 2,5 cm la doua luni timp de patru ani, apoi cade, dupa care este inlocuit de altul. 40 % din femei sunt afectate de chelire, parul incepand sa se subtieze in varful scalpului si cateodata pe tot capul. Problema, este de multe ori, de natura ereditara, dar si dezechilibrul hormonal trebuie luat in seama.

Ia proteine

Proteinele sunt bune pentru fortifierea si flexibilitatea parului. Asa ca ar trebui sa iei un aport de 35 pana la 50 grame de proteine pe zi. Acestea se gasesc si in alimente precum tofu, carnea usoara si oua. Exista chiar si produse pentru par, sampoane, balsamuri si serumuri care contin proteine.

Parul grizonat, desi frumos, este mai uscat si mai predispus la rupere decat parul pigmentat. Protejeaza-ti parul printr-un tratament la salon si prin aplicarea produselor hidratante.

La 50 ani

Antioxidantii iti pot ajuta parul sa faca fata schimbarilor hormonale. Mananca cartofi su morcovi pentru a te proteja de soare, pentru a sigila hidratarea parului si pentru mentinerea uleiurilor naturale pe scalp.

Hipotiroidismul afecteaza 1 din 50 de femei si in special femeile trecute de 50 ani. Aceasta boala se produce cand nu sunt produsi suficienti de multi hormoni tiroidieni. Simptomele includ obezitate, boli de inima dar si o subtiire a firului de par. Daca observi acest din urma lucru, cere medicului sa-ti faca un test sa vada daca ai probleme cu tiroida.

In timpul menopauzei e posibil sa-ti apara cateva fire de par pe barbie, in zona buzei superioare, la subrat si pe abdomen. Epileaza-te constant sau apeleaza la epilarea cu laser, care este eficienta in 70% din cazuri.

sursa:www.frumusete.ele.ro
 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s